Výživa: Kakao znižuje vysoký tlak, informuje nemecká štúdia
Odoslané 16.04.2007 - 10:37
Odošli priateľovi Vytlač tento článok
Kakao má oveľa väčšiu šancu znížiť vám vysoký tlak ako pitie zeleného alebo čierneho čaju, informovali v pondelok nemeckí výskumníci.
U účastníkov výskumu, ktorí konzumovali kakaové výrobky najmenej dva týždne, sa znížil tlak rovnako výrazne ako keby brali tabletky bežne predpisované na vysoký tlak. Píše o tom časopis Archives of Internal Medicine vydávaný Americkou lekárskou asociáciou.
Pokles tlaku v dôsledku konzumácie kakaa by mohol zredukovať riziko porážky a srdcových záchvatov o 10-20 percent, píše sa v správe. Kakao i čaj obsahujú polyfenoly, prítomné vo väčšine ovocia a zeleniny, ktoré pôsobia ako prevencia pri kardiovaskulárnych chorobách. Avšak kakao obsahuje iný typ ako čaj a zdá sa, že je účinnejší.
V súčasnosti lekári odporúčajú pacientom s vysokým tlakom konzumovať viac ovocia a zeleniny, aj keď väčšinu dennej dávky polyfenolov na západnej pologuli prijímajú z kakaových a čajových produktov, pokračuje štúdia. Jej autor, Dirk Taubert z Univerzitnej nemocnice v Kolíne nad Rýnom však varuje pred nekontrolovaným prijímaním čokolády, vzhľadom na vysoký obsah cukru, tuku a kalórií.
"S racionálnym uplatnením možno kakaové produkty považovať za súčasť diétneho prístupu ku zníženiu rizika hypertenzie," konštatoval.
(TASR) |